http://credit-n.ru/zaymyi-next.html

Ayurvedisk fruktmåltid mot treg mage

I ayurveda finnes mange hjemmeoppskrifter for ulike plager. Hvis du sliter med treg mage kan et fruktmåltid være et godt alternativ, istedenfor brød til frokost eller kvelds. Prøv denne oppskriften: Et eple og en pære skrelles og kuttes i småbiter. Ha i rosiner (ca. 20 stk), oppskjærte dadler (2-4 stk), oppskjærte fiken (2-3 stk.) eller svisker (etter smak/lyst), litt kardemomme og kanel. Ta litt vann – akkurat nok til å dekke bunnen – i en kasserolle. Kok i 2 minutter og la stå under lokk i 10 minutter. Klar til å spises, kos deg!

Dette er et svært fint alternativ til brød (til f.eks. frokost), er næringsrikt og smaker godt. Det gir fiber i kosten og rosiner, dadler, fiken og svisker virker lett avførende. Det er også ansett for å være veldig lett fordøyelig og er et godt alternativ til chips og sjokolade hvis man må spise sent på kvelden. Å ta frukten varm øker effekten mot treg mage.

Hvis du har problemer med treg mage kan dette gjerne kombineres med 2 tabletter Triphala Plus ved sengetid. Dette er et kosttilskudd som består av tre frukter: Indisk stikkelsbær, Terminalia chebula og Terminalia belerica samt tørkede roseblader. Disse urtene renser hele kroppen og har en lett avførende virkning uten å skape avhengighet. Faktisk bygger de opp tarmen, slik at den begynner gradvis å fungere bedre. Et annet tips ved treg mage er å drikke et glass romtemperert vann med en gang du står opp om morgenen. Dette setter gang i tarmsystemet og hjelper deg å tømme tarmen om morgenen. Her kan du lese mer om ayurvediske tips mot treg mage.

, ,

2 kommentarer til Ayurvedisk fruktmåltid mot treg mage

  1. Lill Krisitn Leth-Olsen 24 januar, 2018 at 18:53 #

    Hva med barn som har treg mage?
    De er 2,5 år.
    Vennlig hilsen Lill Kristin Leth-Olsen.

    • Ingeborg 25 januar, 2018 at 09:02 #

      Det kan absolutt også spise fruktkompotten, veldig bra for alle aldre.

Legg igjen en kommentar

Denne nettsiden bruker cookies for å vise annonser basert
på en brukers tidligere besøk på våre nettsider. Les mer her.